64 proc. Polaków chce pracować zdalnie. Jak zintegrować zespół w jednym Hubie?


2020-06-30
Dzisiaj firmy zastanawiają się, jak stworzyć optymalne warunki pracy i współpracy zespołu w środowisku domowym, tradycyjnym biurze i dowolnej innej lokalizacji. Odpowiedzią na te wyzwania jest stworzenie zintegrowanego środowiska pracy wokół Surface Hub.

Praca zdalna i zmieniające się otoczenie biznesowe wymaga od firm nowego spojrzenia na to, jak technologia może uzupełniać nasze potrzeby. Cześć pracowników musi przyjść do biura, zakładu pracy, ale wciąż duża część zostaje w domu, np. osoby starsze. Firmy dają wolność wyboru miejsca wykonywania obowiązków i choć następuje transformacja modelu pracy, jedno jest niezmienne – projekty muszą być realizowane w odpowiednim czasie a biznes powinien rozwijać się dalej. 

Wasze komentarze (0):

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy.


Dodaj Komentarz »


System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl

Rozproszone środowisko pracy – wspólne działania 

Sala konferencyjna wypełniona po brzegi grupą projektową składającą się z kilkunastu osób. Każdy z członków zespołu podchodzi do ekranu, gdzie wyświetlana jest prezentacja z projektora. Obok flipchart i kilka markerów. Każdy dostaje grupy plik kartek przedstawiających założenia projektu. Scenariusz znany z nie tak odległych czasów, dzisiaj jest po prostu nierealny. 

„Obecnie, kiedy wiele zespołów działa w formie rozproszonej, kierownik projektu lub osoba, która nadal pracuje w siedzibie firmy, wraz z Surface Hub 2S może w dużo prostszy sposób skoordynować działania grupy osób pracujących zdalnie – wszystko dzięki łatwiejszej komunikacji i szybszej pracy nad wspólnymi pomysłami – mówi Rafał Stolarczyk, Head of IT Department w Xella Polska, firmie działającej w sektorze budowlanym.  

„Nawet kilkuset osobowe zespoły projektowe mogą dzisiaj spotykać się bez konieczności przemieszczania. To, co integruje pracę całego zespołu, to Surface Hub 2S. Stanowi bazę nawigacyjną do pracy w grupie. Urządzenie to uniwersalna tablica cyfrowa z dotykowym ekranem o wyjątkowej jakości obrazu i dźwięku, która pozwala w pełni wykorzystać funkcjonalności Microsoft Teams oraz aplikacji Whiteboard. Niezależnie od lokalizacji, każdy uczestnik może wyświetlać prezentację, wprowadzać lub dopisywać swoją treść i komentować je. Mimo odległości możemy pracować dosłownie ramię w ramię” – dodaje Anna Wesołowska z polskiego oddziału Microsoft. 

Znak nowych czasów: bezpieczeństwo i komfort

Spotkania zarządów czy rad nadzorczych, burze mózgów kierownictwa, gdzie wymieniane są opinie na temat nowych produktów i usług oraz weryfikowane są kreatywne pomysły to tylko kilka sytuacji, w których szczególne znaczenie ma bezpieczeństwo i poufność danych.

Surface Hub 2S pozwala współpracować na różnych urządzeniach z dostępem do plików w aplikacji usługi Microsoft 365. W ten sposób korzystamy również z funkcji bezpieczeństwa w chmurze Microsoft, która pozwala na szyfrowanie plików oraz ustalenie różnych poziomów dostępności do danych. Dodatkowo, administratorzy IT mają szansę wygodnego zarządzania sprzętem i wdrażania użytkowników w sposób zdalny.

„Nie ma już konieczności przynoszenia do sali konferencyjnej własnych laptopów. Logując się do Surface Hub swoim kontem Microsoft 365 mamy dostęp do własnych danych i po kilku sekundach wyświetlamy prezentacje PowerPoint czy arkusz Excel. Bez przepinania się i kłopotu. Surface Hub 2S to proste dołączanie do spotkania prowadzonego przez Microsoft Teams za pomocą jednego dotknięcia oraz  idealny komfort pracy” – mówi Rafał Stolarczyk.

Każdego uczestnika widać i słychać, a do tego wszyscy mogą aktywnie uczestniczyć w spotkaniu dzięki kamerze 4K o kącie widzenia 90 stopni, mikrofonom dalekiego zasięgu, 3 kanałowym głośnikom zapewniającym krystalicznie czysty dźwięk oraz znakomitemu ekranowi o rozdzielczości 4K+.

„Pracujemy efektywniej i mamy z tego więcej przyjemności. A jedno urządzenie łączy wszystkie wykorzystywane dotąd funkcje – dodaje przedstawiciel firmy Xella Polska. 

Kupić, wynająć, a może przetestować? 

Inwestycja w budowę środowiska do współpracy wymaga analizy opłacalności i dostosowania do możliwości firmy. Korzystanie z Surface Hub 2S jest możliwe nie tylko w wyniku zwykłego zakupu i poniesienia jednorazowego kosztu, ale również na zasadzie wynajmu w modelu Device as a Service. Sprzęt na wynajem daje firmom możliwość dostępu do urządzenia za pomocą miesięcznej opłaty za okres dostępności. W ramach abonamentu dostępny jest także serwis urządzeń wraz z pomocą techniczną w trakcie użytkowania. Wybrani Partnerzy Microsoft udostępniają również opcję „testowania” urządzenia w modelu Try&Buy, zapewniając możliwość podjęcia świadomej i w pełni przemyślanej decyzji. 

Surface Hub 2S można „wynająć” wraz z pakietem aplikacji, które pomogą usprawnić pracę. Jedną z nich jest aplikacja Microsoft Whiteboard, czyli cyfrowa kanwa, na której różne osoby mogą zamieszczać swoją zawartość i pomysły w dowolnej formie z dowolnego miejsca na świecie i na dowolnym urządzeniu. Tablice są bezpiecznie przechowywane w chmurze i można do nich wrócić na tym samym lub innym urządzeniu. Aplikacja Whiteboard zapewnia miejsce do rozwijania pomysłów. Umożliwia również przekształcanie zawartości w profesjonalnie wyglądające wykresy i kształty na nieskończonej kanwie , który można obsługiwać za pomocą pióra, dotyku i klawiatury.  

Nadesłał:

Dfusion Communication

Przeczytaj również: