Badanie od Whirlpool
Badanie opinii publicznej przeprowadzone przez Whirlpool Corporation ujawnia, czego naprawdę oczekują konsumenci — innowacji, które poprawiają jakość życia w domu i na planecie
Nowe badanie Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) pokazuje, że konsumenci oczekują innowacji, które poprawią ich życie w domu. Podczas największych na świecie targów elektroniki użytkowej — Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas zaprezentowano wiele nowych, stylowych i zaawansowanych technologicznie urządzeń. Badanie przeprowadzono na najważniejszych rynkach europejskich, w Polsce na grupie ponad 2000 osób. Okazało się, że polscy konsumenci tak naprawdę cenią sobie te innowacje, które pozwalają na zmniejszenie zużycia energii (40,6%) i mają mniejszy ślad węglowy (38%), jak również oszczędzają pieniądze (37,3%) lub czas (25,7%).
|
W odniesieniu do sprzętów gospodarstwa domowego wyniki pokazały — pomijając koszty i markę — że za najważniejszą cechę sprzętu AGD polscy konsumenci uważają energooszczędność i oszczędność wody (53,7%), podkreślając przy tym oczekiwania zrównoważonych produktów, bezkompromisowych pod względem rozmiaru lub pojemności.
— W Whirlpool Corporation nasze podejście do innowacji daje ludziom to, czego chcą i potrzebują, aby poprawić zarówno jakość ich życia w domu, jak i stan środowiska — powiedziała Pam Klyn, Starszy Wiceprezes ds. Komunikacji, Spraw Publicznych i Zrównoważonego Rozwoju — Na przykład dużo firm projektuje produkty, które łączą w sobie wiele różnych elementów wyposażenia domu, ale nie wszystkie mają znaczenie dla codziennego życia konsumentów. My dokładnie wyobrażamy sobie domowy ekosystem jako połączenie inteligentnych urządzeń domowych i nowych technologii, które zapewniają oszczędność energii, kosztów i czasu.
Dzięki obecności urządzeń Whirlpool Corporation w około 20 procentach polskich gospodarstw domowych, firma dostrzega potencjał produktów łączących różne cechy, ale przy włączaniu zaledwie pięciu procent inteligentnych funkcji, zalety takich rozwiązań nie są obecnie w pełni wykorzystywane.
— Kiedy mówimy o inteligentnych urządzeniach, nie chodzi tylko o integrowanie różnych urządzeń ze sobą lub z telefonami i asystentami domowymi, ale o tworzenie użytecznych ekosystemów, które łączą się z narzędziami i innymi usługami, aby życie konsumentów przebiegało sprawniej i miało mniejszy wpływ na środowisko — powiedział Andrea Riggio, Dyrektor Zarządzający Regionem Europa Centralna. — Na przykład inteligentne pralki i suszarki, a także zmywarki można ustawić tak, aby działały poza godzinami szczytu, co pozwala zaoszczędzić na kosztach energii elektrycznej, zapewniając jednocześnie wydajność produktu, na którą liczą użytkownicy sprzętów Whirlpoola.
Badanie wykazało również, że oprócz wybierania zrównoważonych produktów konsumenci są gotowi zmienić swoje zachowanie, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko, wspierając to, co trend expert - Erica Orange nazywa po prostu ekologią. Oznacza to, że ludzie przekuwają swoje autentyczne obawy dotyczące środowiska na działanie. Dwie trzecie polskich konsumentów (66,7%) ogranicza lub używa przedmiotów ponownie wytworzonych z tworzyw sztucznych, a prawie połowa (49,7%) planuje w przyszłym roku takie działanie zwiększyć, przy czym tyle samo osób chce obniżyć zużycie wody. Prawie dwie trzecie (66,2%) redukuje tygodniowy wsad prania, oszczędzając wodę i energię, a 49,5% zamierza to jeszcze bardziej ograniczyć.
— To budujące widzieć ludzi podejmujących takie działania — powiedział Ron Voglewede, Dyrektor ds. Globalnego Zrównoważonego Rozwoju Whirlpool Corporation — Nasze urządzenia znajdują się w sercu domów, a myśląc o największych wyzwaniach stojących przed społeczeństwem, mamy okazję odegrać wyjątkową rolę. Opracowujemy innowacje, które zwiększają ilość materiałów z recyklingu lub podlegających recyklingowi w naszych produktach, współpracujemy ze zrównoważonymi dostawcami, wysyłamy mniej odpadów do recyklingu i ponownie wykorzystujemy materiały z produktów po zakończeniu ich cyklu życia. Takie innowacje są częścią naszego DNA od ponad 110 lat.
To całościowe podejście doprowadziło do zmian, takich jak aktualizacje przez Internet urządzeń podłączonych w domach konsumentów w celu dodania nowych możliwości np. funkcja frytownicy powietrznej w piekarnikach konwekcyjnych lub Technologia 6. Zmysł marki Whirlpool, która wykorzystuje inteligentne czujniki do dostosowania czasu oraz temperatury prania do wielkości i rodzaju wsadu oraz pomaga konsumentom zmniejszyć ślad węglowy i obniżyć rachunki. Kolejną innowacją, która poprawia jakość życia, jest bezwentylatorowa suszarka z pompą ciepła i z jednym z najwyższych wskaźników wydajności w portfolio firmy.
Whirlpool Corporation stosuje również innowacyjne podejście w swoich inicjatywach społecznych, zwanych House + Home, umieszczając energooszczędne urządzenia w domach dzięki wieloletniej współpracy z organizacją Habitat for Humanity International.